Przebieg Rundy

W 2025 rundy Time Attack Cup odbywają się tylko po pełnowymiarowych torach wyścigowych – Silesia Ring, Tor Poznań, Lausitzring (Niemcy) oraz po ODTJ Jastrząb. Zawodnicy podporządkowują się regulaminom na nich obowiązujących, a także polskim i niemieckim przepisom.

  1. Przed rozpoczęciem każdej rundy zawodnicy uczestniczą w obowiązkowej odprawie, podczas której organizator szczegółowo omawia przebieg rundy, wyznacza miejsca postoju samochodów, ewentualne miejsce rozgrzewania opon.
  2. Zawodnicy jeżdżą po torze w grupach w ramach sesji. Grup zwykle jest 5. Czas trwania sesji zależny jest od długości toru. Zwykle jest to 18 minut od startu pierwszego zawodnika do zjazdu z toru ostatniego zawodnika. Pierwsze okrążenie po torze jest okrążeniem rozgrzewkowym i jest bez pomiaru czasu. Flaga z szachownicą informująca o zakończeniu sesji rozpoczyna ostatnie studzące okrążenie po torze także bez pomiaru czasu.
  3. Zarówno okrążenie rozgrzewkowe jak i studzące Zawodnicy zobowiązani są pokonywać dynamicznie z dużą prędkością. Niedopuszczalne jest zwalnianie i celowe stopowanie konkurentów.
  4. Każda grupa ma swój unikalny kolor. Standardowo przyjmuje się:
    1. grupa 1 czarna – średnio szybka,
    1. grupa 2 czerwona – najszybsza,
    1. grupa 3 żółta – średnio wolna,
    1. grupa 4 niebieska – szybka,
    1. grupa 5 zielona – wolna.
  5. Przydział do grup jest na podstawie:
    • historycznych czasów zawodnika startującego tym samym autem na torach referencyjnych (Silesia Ring, Tor Poznań),
    • mocy samochodu i jego stopnia przygotowania do zawodów w przypadku aut, które wcześniej nie brały udziału w TAC,
    • ogólnej liczby i mocy zgłoszonych do zawodów samochodów.  
  6. W ciągu zawodów zawodnik może zostać przeniesiony do innej grupy jeżeli jego czas po min. 2 sesjach odstaje znacząco od reszty zawodników w grupie.
  7. Przyjmuje się, że między najszybszym, a najwolniejszym zawodnikiem w grupie dopuszczalna różnica powinna wynosić około 10 sekund okrążenia toru. Pozwoli to podczas sesji na wyeliminowanie dublowania wolniejszych zawodników przez szybszych pod warunkiem, że żaden z zawodników nie wykonuje okrążenia studzącego podczas jej trwania.
  8. W przypadku dwóch zawodników startujących tym samym autem, z konieczności zastosowania sesji przerwy między ich startami, przenoszenie ich między grupami nie zawsze będzie możliwe.
  9. Zawodnicy do startu sesji, oprócz pierwszej sesji, ustawiają się w kolejno ponumerowanych sektorach startowych odpowiadających ich aktualnej pozycji w grupie, np. zawodnik na 5 miejscu w grupie ustawia się w sektorze 5. Zawodnik przed każdą sesją powinien sprawdzić w mobilnej aplikacji pomiarowej, które aktualnie zajmuje miejsce w swojej grupie. Adres aplikacji do pomiaru czasu każdorazowo podawany będzie na wywieszonych podczas rund listach startowych.
  10. Zawodnicy rozpoczynają sesję wg kolejności w sektorach. Podczas okrążenia rozgrzewkowego wyprzedzanie (zmiana kolejności) jest zabronione.
  11. Podczas rundy Organizator dołoży wszelkich starań aby przebieg rundy był płynny. Zwykle planowanych jest 5-6 sesji dla każdej grupy. Ilość sesji niestety może ulec zmniejszeniu na skutek incydentów torowych jak np. wypadek, rozlanie płynów samochodu na torze, pożar samochodu, za które Organizator nie odpowiada.
  12. Jeżeli sesja danej grupy zostanie przerwana, np. z powodu wypadku na torze:
    • do 10 minuty trwania sesji – sesja zostanie wznowiona na pozostały czas sesji,
    • po 10 minucie trwania sesji – sesja nie zostanie wznowiona.

Reklama: Dezynfekcja Lublin Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy... Całe Lubelskie! Ozonowanie Lublin