W 2025 rundy Time Attack Cup odbywają się tylko po pełnowymiarowych torach wyścigowych – Silesia Ring, Tor Poznań, Lausitzring (Niemcy) oraz po ODTJ Jastrząb. Zawodnicy podporządkowują się regulaminom na nich obowiązujących, a także polskim i niemieckim przepisom.
- Przed rozpoczęciem każdej rundy zawodnicy uczestniczą w obowiązkowej odprawie, podczas której organizator szczegółowo omawia przebieg rundy, wyznacza miejsca postoju samochodów, ewentualne miejsce rozgrzewania opon.
- Zawodnicy jeżdżą po torze w grupach w ramach sesji. Grup zwykle jest 5. Czas trwania sesji zależny jest od długości toru. Zwykle jest to 18 minut od startu pierwszego zawodnika do zjazdu z toru ostatniego zawodnika. Pierwsze okrążenie po torze jest okrążeniem rozgrzewkowym i jest bez pomiaru czasu. Flaga z szachownicą informująca o zakończeniu sesji rozpoczyna ostatnie studzące okrążenie po torze także bez pomiaru czasu.
- Zarówno okrążenie rozgrzewkowe jak i studzące Zawodnicy zobowiązani są pokonywać dynamicznie z dużą prędkością. Niedopuszczalne jest zwalnianie i celowe stopowanie konkurentów.
- Każda grupa ma swój unikalny kolor. Standardowo przyjmuje się:
- grupa 1 czarna – średnio szybka,
- grupa 2 czerwona – najszybsza,
- grupa 3 żółta – średnio wolna,
- grupa 4 niebieska – szybka,
- grupa 5 zielona – wolna.
- Przydział do grup jest na podstawie:
- historycznych czasów zawodnika startującego tym samym autem na torach referencyjnych (Silesia Ring, Tor Poznań),
- mocy samochodu i jego stopnia przygotowania do zawodów w przypadku aut, które wcześniej nie brały udziału w TAC,
- ogólnej liczby i mocy zgłoszonych do zawodów samochodów.
- W ciągu zawodów zawodnik może zostać przeniesiony do innej grupy jeżeli jego czas po min. 2 sesjach odstaje znacząco od reszty zawodników w grupie.
- Przyjmuje się, że między najszybszym, a najwolniejszym zawodnikiem w grupie dopuszczalna różnica powinna wynosić około 10 sekund okrążenia toru. Pozwoli to podczas sesji na wyeliminowanie dublowania wolniejszych zawodników przez szybszych pod warunkiem, że żaden z zawodników nie wykonuje okrążenia studzącego podczas jej trwania.
- W przypadku dwóch zawodników startujących tym samym autem, z konieczności zastosowania sesji przerwy między ich startami, przenoszenie ich między grupami nie zawsze będzie możliwe.
- Zawodnicy do startu sesji, oprócz pierwszej sesji, ustawiają się w kolejno ponumerowanych sektorach startowych odpowiadających ich aktualnej pozycji w grupie, np. zawodnik na 5 miejscu w grupie ustawia się w sektorze 5. Zawodnik przed każdą sesją powinien sprawdzić w mobilnej aplikacji pomiarowej, które aktualnie zajmuje miejsce w swojej grupie. Adres aplikacji do pomiaru czasu każdorazowo podawany będzie na wywieszonych podczas rund listach startowych.
- Zawodnicy rozpoczynają sesję wg kolejności w sektorach. Podczas okrążenia rozgrzewkowego wyprzedzanie (zmiana kolejności) jest zabronione.
- Podczas rundy Organizator dołoży wszelkich starań aby przebieg rundy był płynny. Zwykle planowanych jest 5-6 sesji dla każdej grupy. Ilość sesji niestety może ulec zmniejszeniu na skutek incydentów torowych jak np. wypadek, rozlanie płynów samochodu na torze, pożar samochodu, za które Organizator nie odpowiada.
- Jeżeli sesja danej grupy zostanie przerwana, np. z powodu wypadku na torze:
- do 10 minuty trwania sesji – sesja zostanie wznowiona na pozostały czas sesji,
- po 10 minucie trwania sesji – sesja nie zostanie wznowiona.